Gülse Birsel
Kendini seven kadının internetteki adresi : Kadın Portal'dasınız!
Telegraph gazetesindeki habere göre, yaklaşık 50 bin kişi üzerinde yapılan araştırmada düzenli çikolata yiyenlerde felç geçirme riskinin yemeyenlere oranla yüzde 22 daha az olduğu belirlendi.
Riski azaltmak için haftada bir paket çikolata yemenin yeterli olduğu kaydedildi.
1169 kişi arasında yapılan bir başka araştırmada da, felç geçirdikten sonra haftada 50 gram çikolata tüketmeye başlayanlarda bu hastalıktan ölme riskinin yüzde 46 azaldığı belirlendi.
Çikolatanın bu faydasının sağlıklı bir anti-oksidan olan flavanoidler bakımından zengin olmasından kaynaklanıyor olabileceği belirtildi.
Araştırmayı kaleme alan Kanada’daki Toronto Üniversitesinden Sarah Sahib, yine de, çikolatanın felç riskini gerçekten azaltıp azaltmadığını anlamak için daha çok araştırmaya ihtiyaç olduğunu söyledi.
Düşünceleriniz:
500 karakter kullanabilirsiniz
Yorum yazmak için yukarıdaki forma haber hakkındaki düşüncelerinizi yazarak "Kaydet" butonuna tıklayınız. (Yorumlarınız editörlerimiz tarafından incelenip onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.)
Bu haber hakkında henüz yorum eklenmemiş.